Bila besar nanti

Hi all !

dulu masa kecik-kecik sibuk berangan nak besar cepat. nak jadi orang dewasa.

kononnya bila dah besar seronok ada income sendiri. boleh belanja sesuka hati tak payah pening kepala nak mengayat mama ayah lagi.

bila dah besar kononnya best boleh keluar dengan kawan-kawan. mama ayah tapayah risau sebab anak dia dah besar pandai jaga diri.

kononnya bila dah besar boleh ada kerja sendiri tapayah pening stress nak study lagi.

bila dah besar seronok sebab boleh ada partner then get married. seronoknyaaaaa !

sekarang bila dah besar ?

seronok ke ada duit sendiri ? seronok ke dah boleh keluar dengan kawan-kawan sesuka hati ? pandai ke jaga diri ? dah tak pening stress dah ? dah boleh kahwin ?




angan-angan memang selalunya indah. tapi indah khabar dari rupa.

bila dah sampai tahap ni baru sedar, makin bertambah usia makin bertambah masalah. makin bertimbun benda yang kena difikirkan. makin berganda tanggungjawab. makin beranak-pinak dosa.

kadang-kadang bila kita buat sesuatu kita tak yakin dan kita tak pasti.

yakin dan pasti. dua benda yang berbeza.

dulu-dulu masa parents kita get married, mereka tak pasti pun yang perkahwinan mereka akan sampai ke tahap sekarang ni. ada anak, ada rumah, ada harta seperti sekarang. mereka tak pasti pun yang jodoh mereka akan berkekalan sampai ke hari ini. dan InsyaAllah mungkin sampai ke syurga. tapi, mereka yakin. mereka tak pasti tentang itu semua tapi mereka yakin yang semua itu akan sampai ke tahap ini. see ?

kadang-kadang bila fikir tentang sesuatu tu, kita tak pasti apa akan berlaku suatu hari nanti. tapi kita boleh yakin dengan apa yang kita buat InsyaAllah akan ada pengakhiran yang baik. hanya perlu yakin dan doa.

ya, kita perlu yakin dan banyakkan berdoa. terima kasih sahabat !

2 comments:

  1. huhuhuhu.. ak ah..
    pejam celik pejam celik...
    tgk2 dah habis tahun...
    huhuhu


    Moga 2012 menjanjikan yg terbaik untuk anda...

    ReplyDelete

Ha?