Sekuman simpati

ak dah gari cik jari neh tapi dia degil jugak maw joget-joget atas awang. haih~

ekceli dah banyak kali plan nak stori-mori tapi disebabkan cik masa yang jeles tak bertempat maka basi lah gossip-gossip hangat tersebut. oke lupakan.



lepas balik bazar petang tadi plan nak singgah kafe. before sampai aku tersinggah lah pulak kat kolam tepi dsg. tiba-tiba nampak ada seekor kura-kura. kesiannya! dia sakit. sangat sakit. lepas tarik guna kayu aku angkat letak atas jambatan kat kolam tuh. oh, serius dia sakit weh. even kepala sendiri x larat nak angkat. tataw kenapa tapi sedih sangat tengok. teringat kat abu. honestly, aku nak sangat tolong tapi tataw cmna.

lastly aku naik atas amik makanan abu. kot-kot lah dia lapar kan. atleast boleh jugak dia join berbuka nanti. kura-kura tuh tak makan sangat pon. kesian dia. kepala dah longlai tapi still alive. nak tak nak terpaksa jugak tinggalkan dia kat situ. hopefully dia makanlah sikit nanti. dah macam-macam cara buat tapi dia still macam tuh. nasib baik ada jugak yang concern.

then tadi lepas tarawih aku pegi kat kolam tuh balik tengok, dia dah terapung-apung. Innalillah.

.....................



memang lah dah ditakdirkan. setiap orang yang sakit pun dah ditakdirkan. kalau kita boleh simpati kat spesis kita, tak salah ada sekuman simpati kat haiwan juga. mungkin lain orang lain caranya. yah, perhaps!


mood : fragile concrete

3 comments:

  1. ohh! anak bini dia ada dtg ziarah x? ko kebumi kat mane??

    ReplyDelete
  2. kay : ceh, x kool lah der!

    Joli : hidup sebatang kara weh..

    ReplyDelete

Ha?